16/03/2015

Prvih deset godina ličnog bloga

Slika iz sobe 2004. godine

Sedeo sam u sobi za desktop računarom sa CRT monitorom i ručno pravio i postavljao stranice na Mrežu Kreativnih Ljudi. Ne znam da li sam u to vreme prešao sa analogne telefonske centrale i Dial-Up veze na kablovski internet od 128 kbps ili nisam, ali se dobro sećam da sam tada prvi put saznao za Blogger. Pročitao sam da je servis napravio Google i da služi ljudima da vode svoj javni dnevnik. Zainteresovao sam se, ali mi i dalje cela priča nije bila dovoljno jasna pa sam novu ideju ostavio da odleži par meseci.

Vremenom, Mreža je postala proizvod svih saradnika i ljudi koji su je koristili (podržavala je privatne poruke, pravljenje sopstvenih profila, samostalnu objavu dela, oglase, forum...) pa sam na Blogger-u potražio svoj kutak

Prvi blog post je zvučao naivno i gotovo dečije iz današnje perspektive:
 Moj prvi blog :) Baš ga započinjem u nekom ljubopitljivom fazonu, začuđen nad sobom i svetom.
Nastavio sam da pišem o ljubavi, planinarenju i raspitivao se o drugim osobama koje imaju svoj blog (nikada nisam dobio odgovor u vidu komentara na taj post). Više puta sam ponavljao teme koje se odnose na vikend bez kompjutera, život bez smartphone-a, objavljivao fotografije sa rođendana, planinarenja, letovanja, i eksperimentisao sa multimedijom.

Otišao sam u Švedsku kao bloger na poziv njihove ambasade u okviru projekta koji se bavio ženskim preduzetništvom i proveo nezaboravne dane očaran prirodom, kulturom, ljudima, idejama i dostignućima. Proveo sam nekoliko nestvarnih i magičnih dana tokom Božićnih vašara u više gradova Nemačke na poziv Nemačke turističke organizacije.

Ispred Muzeja nauke i tehnike u Stokholmu

Nemaćka - božićni vašar u Minhenu

Učestvovao sam kao zvanični bloger u organizaciji i promociji BigSnow festivala na Kopaoniku i promociji MK Mountain Resorta.

Red Bull takmičenje i jedna od meni omiljenih fotki
Red Bull takmičenje i jedna od meni omiljenih fotki koje sam napravio u tom periodu

Oko godinu dana sam testirao i predstavljao opremu za planinarenje, skijanje i boravak u prirodi u saradnji sa prodavnicom Gora i razvijao svoj Youtube kanal koji sam kasnije dopunio video zapisima o opremi za borilačke sportove i sportskim treninzima.

Moji tragovi u snegu

Osvojio sam drugo mesto na svetu na međunarodnom Nikon takmičenju blogera - #NikonCityStory.

Tihomir Stojanović - Nikon City Story - drugo mesto
Nikon City Story - drugo mesto

Nekoliko puta sam se naljutio pa sam na primer napravio mini kampanju da uzvratim udarac neodgovornom i bezobranom autobuskom prevozniku koji me je ostavio na cedilu tokom letovanja "BS Tours - prevoz autobusom do Rovinja (loše iskustvo)". I dalje, više godina nakon ove akcije, ovaj post jedan je od najpopularnijih u letnjem periodu.

Najpopularniji blog do sada je "Uskršnja jaja - farbanje, dizajn, dezeni". Do sada je imao (od kada Blogger nudi statistiku) 81,837 pregleda. Nakon toga slede postovi o planinarskoj opremi, kineskim mobilnim telefonima, kompjuterskom softveru, fotografiji i različitim mestima koja sam obišao tokom putovanja.

Naučio sam da blog ne shvatam previše ozbiljno, ali i da on može da donese puno, često i više nego što sam očekivao. Koristim ga kao dnevnik za zanimljivie događaje iz mog života, podsetnik kada želim da zabeležim nešto korisno i mesto za komunikaciju sa ljudima sličnog interesovanja.

Godinama sam eksperimentisao sa društvenim mrežama. Shvatio sam da mi mi blog odgovara više i verujem da će opstati još dugo kao efikasna forma uzražavanja. Ljudi su se uželeli da  pročitaju ceo tekst, a ne samo kratak status i ako neko posveti dovoljno vremena određenoj temi i pristupi joj na pravi način, posetioci će to umeti da cene. Naučio sam i da ćutim, da ne delim sve javno, da dobro razmislim o čemu i na koji način pišem.

Nadam se da će još mnogo godina ovo biti moj mali kutak na internetu i da će jednog dana moj sin moći da pogleda kako je njegov ćale postao čovek.