Skip to main content

"Wandering Belgrade" - fenomenalan #NikonCityStory dan

#NikonCityStory foto takmičenje blogera je završeno u četvrtak. Ustao sam u tri ujutru zbog sina koji se probudio, a kasnije i zvanično u šest posle još oko sat vremena spavanja. Ipak, adrenalin me je pokrenuo i do sedam sam već bio u gradu.

Pošto sam radio tog dana, mogao sam da fotografišem samo u periodu od sedam do devet pre posla i od šest do devet posle istog (nakon povratka sa satanka u Novom Sadu). Malo vremena ako zaista želite da predstavite svoj grad i mogućnosti fotoaparata Nikon D5300, ali dovoljno za dva obeležja koja ga sada predstavljaju - Kalemegdan (mesto istorije, kulture, starog Beograda) i Mosta na Adi (tehnološko čudo i ogroman napredak za grad koji se nalazi na ušću dve veoma značajne reke).

Pored pritiska usled ludog tempa, osećao sam i veliku odgovornost kao jedan od tri predstavnika naše zemlje. Znao sam da treba da je predstavimo u najlepšem svetlu i nadam se da sam u tome uspeo.

Kalemegdan - pogled sa terase pored Pobednika
Mislim da je ovaj kadar jedan od najprepoznatljivijih zato što skoro svi dođu do Pobednika kao centralnog dela tvrđave. Koristio sam maksimalno zumiranje koje je omogućavao objektiv 18-55 mm koji smo svi koristili tog dana.

Prolaz kod Kalemegdanske terase
Tvrđava je puna zagonetnih prolaza, tunela, odaja i detalja koji nam često promaknu. Ovo je na primer ulaz u Kalemegdansku terasu, ekskluzivni restoran.

Top - detalj u metalu
Topovi, tenkovi, vojni muzej i ceo taj vojni deo Kalemegdana me je uvek fascinirao kada sam bio mali. Redovno smo ga posećivali, a kasnije sam saznao da je deo zbirke oružja poklonio moj pradeda pa je samim tim veza jača.

Pas trći za lopticom
Uvek me je fascinirao spoj starog i novog pa tako i ovaj deo u okviru koga počinju košarkaški i teniski tereni. Zamišljao sam kako li to izgleda igrati utakmicu, ili imati trening na takvom mestu.
Ovaj put, pažnju mi je privukao snažan pas koji je sa zadovoljstvom jurio lopticu koju mu je bacao njegov vlasnik. Koristio sam mod sa okidanjem više snimaka jedan za drugim i uspeo da snimim pokret.

Mislim da sam ukupno napravio oko 300 fotografija. Povukao sam se u automobil, upalio wifi na fotoaparatu, izvadio smartphone i povezao ih preko android aplikacije. Pregledao sam sve fotografije, napravio odabir i skinuo ih u optimizovanom obliku na telefon.

Nakon što sam odabrao finalne, otvorio sam Flickr aplikaciju i započeo učitavanje na svoj profil i u zvaničnu grupu "I am Nikon". Nakon toga sam sve delio kroz moje kanale na društvenim mrežama, a organizator nas je podržao kroz Facebook stranicu "Nikon Srbija".

Jedan od prilaza ka Mostu na Adi
Nakon što smo se vratili iz Novog Sada, sunce je već počelo da zalazi, ali sam ja srećom sa sobom poneo stativ i daljinski bežični okidač. Tražio sam da me ostave na mostu i zaputio se ka njemu. Prve dve fotografije sam napravio iz ruke uz viši ISO.

Izuvijana petlja - Most na Adi
Kad god vidim ovakvu petlju, setim se onog crtaća u kome Duško Dugouško više puta prolazi pored onog lika koji je otvorio prodavnicu pleskavici zato što nije znao kako da izađe sa nje.

Most na Adi - svetlosni trag autobusa i drugih vozila
Nakon što sam došao do dela namenjenog pešacima, mogao sam da se opustim, postavim stativ i započnem fotografisanje.

Pogled duž mosta
Diskretno osvetljenje na rukohvatu u vidu led lampica.

Pogled na stari deo grada
Pogled na marinu, reku Savu, mostove i stari deo grada.

Moderan, cyber Most na Adi
Spakovao sam opremu, spustio se sa mosta, seo na autobusku stanicu, skinuo fotografije i postavio ih na net. Mrtav umoran, ali zadovoljan i ispunjen vratio sam se kući i ponovog pogledao sve fotografije.

Comments

1. Fenomenalne! Svaka čast :) I kako si se organizovao, a i za fotke :)

ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala druže :) Ti si moj verni, dobar i fer kritičar

Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

BS Tours - prevoz autobusom do Rovinja (loše iskustvo)

Tražite prevoz autobusom do Rovinja? Želite udoban autobus koji će vas dovesti do ovog lepog grada u Hrvatskoj? Izneću vam moje zaista neprijatno iskustvo sa agencijom-prevoznikom "BS Tours".

Obradovao sam se kada sam dobio priliku da provedem cetiri dana u Rovinju. Poslednji put sam tamo bio ka klinac. Moj boravak je trebao da traje četiri dana (petak-ponedeljak).
Potrazio sam prevoznike i shvatio da samo BS Tours i Lasta voze do Rovinja. Povratna karta je oko 9.000 dinara. Došao sam u agenciju, raspitao se za slobodne termine, jasno i glasno naveo da nameravam da se vratim u ponedeljak uveče i pitao je u koliko sati mogu da sačekam autobus. Rekla je da prevoz kreće svako veče u 20 h iz Rovinja za Beograd.
Kupio sam kartu sutra i ponovo naglasio da želim da krenem u Beograd u ponedeljak uveče. Ona je rekla da ništa ne brinem i da mi karta važi šest meseci. Sledećeg dana sam uzeo i putno osiguranje i tom prilikom treći put naglasio da mi treba za četiri dana. Rekla je da je …

Podešavanje ski vezova i održavanje skija

Marko Špoljarić je podelio sa nama par saveta o podešavanju vezova i skija:
Neophodno je da budete iskreni prema osobi koja vam podešava vezove o svojoj težini i veštini skijanja kako bi se otvorili prilikom bočnog udara i držali kada je to potrebno (profesionalni skijaši imaju vezove koji se otvaraju tek prilikom jakog udarca) Din skala ne odgovara težini ljudi u smislu da cifra 100 ne označava osobu od 100 kg Preporučuje se da vam serviser ski opreme postavi vezove i da ih podesi umesto vas Stoperi koji zaistavljaju skiju kada spadne sa cipele ne smeju da se uklanjaju i vožnja sa takvom opremom je zakonom zabranjena Izuzetno je bitno da se skije redovno održavaju (posle sedam dana, a kada su u pitanju profesionalni skijaši svaki dan). Ukoliko se  ne premazuje donja površina postaje bela, teže ide po snegu i drugačije se ponaša u odnosu na održavanu. Takođe, različita oštećenja (kamenje, otpad na stazi...) mogu izmeniti njen kontakt sa podlo…

Hemijski grejači stopala - planinarska oprema (test)

Više puta sam slušao, ali do skoro nisam imao priliku da probam hemijske grejače vrhova i celog stopala. Odlazak na Kopaonik je bila savršena prilika za test. Uzeo sam nekoliko grejača i spakovao ih u skijaški ranac.

Hemijski grejači za vrhove stopala
Sedeli smo u kafiću pored staze zakopčane jakne, ušuškani u ćebad koja su nam obezbedili i pijuckali kafu. Posle pola sata mirovanja moja draga se uznemirila pošto je počela da oseća hladnoću, a i meni više nije bilo isto kao na početku. Izvadio sam pakovana hemijskih grejača za noge i na licu mesta smo se izuli i stavili ih u vrhove cipela.
Grejače koji su na sebi sa donje strane imali samolepljivi deo koji služi da bi se održali na mestu prilikom pomeranja stopala (veoma slab lepak koji ne ostavlja tragove) postavio sam iznad uloška svojih cipela, a druge koji nisu imali ovakvu podlogu ispod uloška njenih cipela. Pošto reaguju u dodiru sa vazduhom, istog trena smo primetili razliku i nastavili da uživamo.
Grejače nismo skinuli do po…