Skip to main content

Premijerno dela srpskih kompozitora u Japanu

Hikeki Kozakura
Ana Gnjatović
Tijana Đuričić, sopran, serijom koncerata u Japanu, započinje realizaciju projekta ,,Zemaljski krug Srbije''. Osnovna ideja projekta podržanog od strane SOKOJ-a i Company Bene jeste stimulacija kreativnosti, izvođaštva i predstavljanja mladih srpskih kompozitora klasične muzike u svetu.

Dvoranom Tokyo Bunka Kaikan 16. januara 2013. odjekivaće dela kamerne muzike kompozitora 21. veka, na kome će Đuričićeva uz gudački orkestar izvesti premijerno delo Kozakure ,,Nukok''. Predavanje i koncert u svečanoj sali Fakulteta u Nagoji 19. januara, posvećena su savremenoj srpskoj muzici, te će pored svetske premijere kompozicije Ane Gnjatović (1984-) ,,della Ninfa'' (decembar 2012.) na programu biti: Ivana STEFANOVIĆ (1948-): Instrumentalna pesma (1996) vokaliza za visok ženski glas i klavir - 9 min., Ivan BRKLJAČIĆ (1977-): Zvezdani dečak – ciklis songova (2009), Svetlana SAVIĆ (1971-): Lili Lalauna (glas, klavir) Slomljeno ostrvo (glas, klavir).



Biografije:

Tijana ĐURIČIĆ (1983) sopran, upisuje FMU u Beogradu 2005. godine u klasi prof. Nikole Kitanovskog, a studije nastavlja na FILUM-u u klasi prof. Radmile Bakočević. Osvoja nagrade na takmičenjima: Vojislav Vučković, Nikola Cvejić, Laza Jovanović… Koncertira u Srbiji (Beograd, Sombor, Zrenjanin, Pančevo, Smederevo, Lazarevac, Aranđelovac, Kragujevac, Ćuprija, Valjevo, Niš…) Bosni i Hercegovini (Banja Luka), Italiji (Firenca), Francuskoj (Pariz), Nemačkoj (Roštok, Berlin) i Japanu (Tokijo). Debitovala je 2009. godine ulogom Stanke u operi ,,Na uranku'' S. Biničkog. Radila je sa dirigentima: Fermani, Medaković, Tasić, Janoski, Savić, Injac, Nešić i protekle dve godine učestvovala je u projektima: Put ka belkantu, Hajdn u Londonu, Šuman i njegovi dvojnici, Viva l'opera, Passion Espanola, Muzika srca, Puccini Magic, Svetlost i zvuci. Zajedno sa kolegama iz Švedske (Đuro Živković, kompozitor), Srbije (Milica Sekulić, klavir, Jovan Bogosavljević, violin) i Japana potvrđuje uspešnu muzičku saradnju serijom predavanja i koncertom u okviru projekta ,,Savremena muzika Srbije i Japana’’ u Tokiju 2011. godine. Maja 2011. premijerno izvodi dela Hidekja Kozakure, sa pijanistkinjom Jelenom Đajić-Levajac na humanitarnom koncertu posvećenom Japanu u Kolarčevoj zadužbini. Novembra 2011. izvodi program ,,Les sons du miel’’ sa pijanistkinjom Vesnom Vukotić-Holland u Parizu, 2012. godinu započinje serijom koncerata ,,Zvuci meda’’ sa harfistkinjom Tamarom Dobranić, a nastavlja resitalima sa pijanistkinjom Irinom Naumovskom. Član je Udruženja muzičkih umetnika Srbije i operskog studija Narodnog pozorišta u Beogradu.


Ana GNJATOVIĆ (1984, Srbija) diplomirala je 2008. godine na Odseku za kompoziciju beogradskog Fakulteta muzičke umetnosti u klasi profesora Milana Mihajlovića. Pohađa doktorske studije na istom odseku, u klasi profesora Srđana Hofmana. Usavršavala se na kursevima kompozicije i improvizacije Žorž Apergisa, Brajana Fernihaua, Trevora Višharta, Džulije Volf, Georg Fridrih Hasa, Luja Andrisena, Mark Andrea, Haje Černovin, Luke Frančeskonija, Ivana Fedelea… Kompozicije su joj izvođene u Srbiji, Crnoj Gori, Nemačkoj, Austriji, Mađarskoj, Holandiji, Makedoniji, Italiji, Danskoj, SAD, i bile na programima festivala KoMA, Međunarodna tribina kompozitora, Mokranjčevi dani, Čembalo – živa umetnost, Espressivo (CG). Bavi se organizacijom koncerata, predaje i ponekad javno peva.


Hideki KOZAKURA je rođen u Setou, u Japanu. Nakon mnogo godina boravka u Stokholmu i Berlinu od 2009. godine živi u Nagoji. Deluje podjednako aktivno kao pijanista (od pete godine) i kao kompozitor. Nakon što je diplomirao na Tokyo University of Fine Arts and Music, u klasi Teruyuki Noda i Akira Miyoshi, studirao je godinu dana u Njujorku 1999. godine. Drugu magistraturu kompozicije dobija na Royal College of Music u Stokholmu pod vođstvom Par Lindgren, Bent Sorensen i Orjan Sandred (elektronska muzika). Od kako je 1997. godine osvojio prvu nagradu na Takemitsu Composition Competition, njegova dela postaju stalan repertoar vodećih svetskih umetnika i orkestara u Japanu, Evropi i Severnoj Americi. Između ostalih osvojio je i Japan Symphonic Prize, Nagoya Cultural Promotion Prize, Agency for Cultural Affairs Performing Arts Prize, Berlin Culture and Science Prize. Njegova muzika je pod uticajem nemačke škole (Betoven, Šubert, Brams), tradicionalne japanske izvođačke umetnosti i nemačkog elektro popa (posebno minimal tehna). Budući da je vrlo aktivan u projektima kulturne razmene sa poznatim umetnicima iz inostranstva, krajem 2005. godine udružio se sa kolegom Jummei Suzuki i osnovao društvo Nuovo virtuoso, posvećeno promociji mladih muzičara. Sa kompozitorom Haruyuki Suzuki 2009. godine je osnovao udruženje Company Bene, kako bi organizovao međunarodne umetničke događaje širom Azije i Evrope. Često je predavač po pozivu i rado drži majstorske kurseve. Kozakurinu muziku izdaju BIS i Media Artes. Često se izvodi u Japanu, Švedskoj, Nemačkoj, Španiji i SAD. Trenutno je asistent na Nagoya College of Music u zvanju docenta.

Comments

Popular posts from this blog

Koje formatiranje izabrati za eksterni hard disk i koja je realna USB 3.0 brzina?

Nisam ni slutio šta me čeka nakon što sam kupio novi eksterni hard disk 2TB WD Elements Portable. Naime, do sada sam koristio sličan uređaj iste firme od 1TB, ali nikada nisam obratio pažnju na formatiranje (FAT32) niti sam iskreno znao nešto više o tome. Disk je radio na svim platformama i ja sam mislio da to uglavnom tako i treba da bude. 
Prikačio sam novi hard formatiran po NTFS standardu i shvatio da ne mogu da ga koristim na Macu. Nisam se previše uzbuđivao pošto sam znao da je OS X specifičan. Linux mint je prepoznao uređaj, ali sam se iznenadio brzinom prenosa podataka. Godinama sam na raznim mestima čitao o tome kako je USB 3.0 neverovatno brži od USB 2.0 standarda i očekivao sam da sve poleti. 
Konsultovao sam se oko ovih problema sa prijateljem koji mi je predložio da probam različita formairanja i da ponekad proizvođači pogrešno označe portove pa je ovaj uređaj možda prikačen na stariji standard. Na žalost i nakon svog eksperimentisanja rezultati su bili isti. 
Počeo sam …

Mreža Kreativnih Ljudi - kraj projekta

Mreža je projekat koji sam započeo pre oko 13,5 godina.
Naučio sam puno i zahvalan sam za stečeno iskustvo.  Ipak, već nekoliko godina unazad nemam vremena da je razvijam kao što sam to nekada činio.  Imam potrebu da radim nešto novo i osećam da je vreme da nastavim dalje.
Veliko hvala svim rođacima, prijateljima, saradnicima, članovima i posetiocima koji su omogućili da ona funkcioniše i postoji ovoliko dugo.
Sajt će sigurno biti dostupan još mnogo godina, ali se od naredne nedelje neće objavljivati novi sadržaj.

Samsung Xcover 2 (C3350) - mobilni telefon otporan na vodu i prašinu

Pre oko mesec dana, nakon što mi je istekao ugovor od dve godine, rešio sam da privatni android telefon zamenim modelom Samsung Xcover 2. Moj službeni telefon (HTC Desire S) ima jači procesor, podržava sve aplikacije koje koristim i zaista više nije bilo potrebe da sa sobom nosim dva slična modela. 
Zašto sam se odlučio za Samsung Xcover 2? U pitanju je pravi outdoor mobilni telefon koji možete uprljati i potopiti u vodu pola sata na 1 m dubine (samim tim kiša i sneg neće predstavljati problem dok ste u prirodi) Baterija je neverovatna, uz intenzivno korišćenje traje pet dana, a u normalnim uslovima bez problema i sedam. Njen kapacitet je 1,300mAh i zvanično treba da obezbedi 1.150 minuta razgovora (19h), ili 1.000 sati mirovanja (skoro šest nedelja) Dugmići su gumirani, malčice jači i daju lep otpor prilikom pritiskanja, a dovoljno su veliki pa se mogu koristiti sa rukavicama. Posebno mi znači to što za razliku od ekrana osetljivog na dodir ne pritiskam pogrešna slova i mogu slepo da …