27/10/2011

Kroz visoku travu - Severni Kucaj, planinarenje (fotografije)

Kolona planinara u magli (sa leve strane i ispred prve dvojice se naziru ostali)

Pešačenje uz brdo

Visoka trava

Pokret nakon pauze

Kolona planinara prati put

8 comments:

  1. Dobro kadriranje. Izražen smisao za kadar. "Pokret nakon pauze"- možda malo kraći zum. Prepoznatljivo kod Tihomira, kada kadar daje mogućnost centralne perspektive on kadrira malo ulevo ili malo udesno ("Visoka trava"). To nije nedostatak, to je jednostavno deo stila. Magla je uvek izazov za fotografa.
    "Pešačenje uz brdo" i Kolona planinara ... (sa zumom na drugom planu), izdvajam kao naročito uspele.
    U svakom slućaju Tihomir zna da postupa, sa nečim što ćemo nazvati, putopisna fotka. Očekujemo nove.

    Srđan R. Stojković adv.
    www.stojkovic.co.rs

    ReplyDelete
  2. Napokon da se neko pozabavi i fotkama ;) Hvala Srdjane!

    Obicno kadriram malo levo, ili desno zato sto je to pravilo koje mi je ostalo prilikom crtanja - ostavis malo vise prostora ispred ociju, a malo manje iza necije glave. Takodje pratim kretanje.

    Hvala ti jos jednom na detaljnim komentarima. Upravo putopisnu fotku i volim.

    ReplyDelete
  3. Naravno, Tihomire kadriranje je pitanje stila i izbora a ne samo tehničkih pravila fotografisanja. Konačno i sam kažeš, postupio si po slikarskom pravilu i svojoj sklonosti da pratiš pokret. O postojanosti, "svetosti" takvih pravila, kada se piše ili govori, često se navodi primer poznate Diane Arbus. Na svojim fotkama ona uporno krši pravilo o izbegavanju fleša kazažćemo "pravo u lice". Ali, između ostalog i zbog toga, dobija izvanredne rezultate. Znači suprutno pravilu može ali sa dobrim razlogom koji se uvek nalazi u rezultatu - kolorističkom, kompozicijskom, svetlosnom sadržaju fotke. Pravila su dakle mali, lagani prtljag koji ne treba da smeta našem slobodnom koraku prostorima kreativnsti.
    Srđan R. Stojković adv.

    ReplyDelete
  4. Ne poznajem dovoljno istoriju fotografije. Ako mozes, pusti neki link. Voleo bih da vidim tacno te radove o kojima govoris

    ReplyDelete
  5. Pomenuli smo Diane krenimo od njenih radova:
    http://diane-arbus-photography.com/
    Veću kolekciju možeš dobiti preko google pregleda slika preko pretrage Diane Arbus - slike. Upravo u njenim radovima imaš ono obično u neobičnom i neobično u običnom.
    Dalje vredi se upoznati i sa Helmut-om Newton-om koji definitivno razbija sve okove, i ulazi u sveru umetničkog kao krajnje ličnog čina:
    http://www.ocaiw.com/galleria_fotografi/index.php?author=newton.

    Veliku bazu odličnih fotki prirode sadrži portal:
    http://photo.net/

    Srđan R. Stojković adv.

    ReplyDelete
  6. Hvala Srdjane.
    Crno-bela fotografija prati drugačija pravila. U okviru nje blic povećava kontrast, a s' obzirom da se ona bavi groteksnim, uvrnutim, čudnim i dekadentnim stvarima, to pojačava utisak nakon što razbije tamu.

    Helmut je definitivno voleo žene :)

    Hvala za sve linkove.

    Pozdrav,

    Tihomir

    ReplyDelete
  7. Naravno BW fotke, u tehničkom smislu, najpre su fotografije jakog kontrasta i to njihovo svojstvo, daje im poznatu privlačnost. Prisutne su u svim fotografskim žanrovima. Što se Diane tiče tvoja zapažanja smatram tačnim i možemo se složiti da je ona, svojim pristupom, zaslužila mesto koje danas ima u istoriji fotografije. Veoma je pogodan naslov jednog TV dokumentarca o njenom životu i delu:"Going Where I've Never Been: The Photography of Diane Arbus" . Eto mogao bi to biti Tihomire, naš planinarski ali i fotografski credo:
    I'm going where I have never been. Uostalom, nije li to smisao putovanja ...?

    Srđan R. Stojković adv.

    ReplyDelete

Ukoliko vam se svidja ovaj blog

Prepisite se na newsletter ili preuzimete feed bloga za vas citac.
Upisite vas E-mail: