Skip to main content

Holcim Srbija - fabrika cementa

Prijem novinara u okviru fabrike Holcim
Pre dva dana sam dobio priliku da posetim fabriku cementa Holcim-Srbija zajedno da novinarima klasičnih, elektronskih i online medija. Organizovali smo obilazak fabrike u cilju međusobnog upoznavanja i saradnje.

Osećao sam se kao deo dokumentarca "National Geographic ultimate factories". Nakon što su nas ugostili i održali PPT prezentaciju o fabrici i njenom neverovatnom uspehu na polju bezbednosti radnika, poveli su nas u šetnju.

Darinka objašnjava proces proizvodnje

Holcim Srbija - fabrika cementa
Prilikom privatizacije, deo radnika je odlučio da svoje otpremine uloži u posao pa je tako nekoliko njih organizovalo preduzeće za održavanje zelenih površina koje to i dan danas čini kada je u pitanju prostor oko fabrike kao i park na njenom ulazu.

Radnici - začudili biste se da samo oko 300 radnika omogućava proizvodnju

Na mene je utisak ostavilo još nekoliko bitnih aktivnosti:
  • Holcim je uložio preko 100.000 evra za izgradnju senzora koji će analizirati nivo emisije neželjenih materija malo izvan kruga fabrike. Njihovi rezultati su dostupni republičkim vlastima kao i javnosti i ako ih niko nije primorao na ovakav potez. Postavili su najnovije filtere koje menjaju svake tri godine.
  • Povećali su parking i prostor za manevrisanje kamiona, obezbedili nova lakša i fleksibilnija odela za radnike koji rade sa materijalima na velikoj temperaturi, opremu za filtraciju vazduha, edukativni centar i održavanje vežbi spašavanja (i na velikim visinama) - drugim rečima, znatno su povećali bezbednost na radu tako da već preko 500 dana nemaju nijednu povredu.
  • Akvizicija je ugovorom obuhvatala investicije i socijalni paket u vrednosti od 89 miliona USD koji je bio realizovan u periodu od 5 godina (zaključno sa 2006)
  • Poslednjih godina su akvizicijom preuzeli fabriku "Kamenka Gagrčina" (drobljeni kamen, pesak, šljunak) i napravili fabriku gotovog betona u Krnjači

Iskopavanje materijala za cement neposredno u blizini fabrike

Vožnja teretnim liftom na vrh fabrike

Koleginica i novinarka posmatraju fabriku

Ekipa na vrhu fabrike (napokon da neki slika fotografa Dejana)

Sigurnost na radu - deo edukacionog i trenažnog centra

Pečenje klinkera - ove ogromne cevi se okreću

Edukacija u okviru fabrike

Cement - proizvodan traka
Posle oko dva sata nošenja zaštitne opreme na plus 35 stepeni, jedva smo dočekali trenutak da je skinemo i uživamo u klopi koja je spremljena i poslužena u okviru njihove kantine.

U povratku sam pustio još neki twitt i dremkao zadovoljan danom. Novinari su se sa osmehom oprostili sa nama nakon što smo stigli u Beograd pa bih rekao da su i oni imali ispunjen i zanimljiv dan.
Najavili su prve tekstove, ugovorili intervjue sa stručnjacima i stupili u kontakt za buduću saradnju.

Ukoliko želite, možete pogledati sve fotografije u okviru galerije

Comments

Popular posts from this blog

BS Tours - prevoz autobusom do Rovinja (loše iskustvo)

Tražite prevoz autobusom do Rovinja? Želite udoban autobus koji će vas dovesti do ovog lepog grada u Hrvatskoj? Izneću vam moje zaista neprijatno iskustvo sa agencijom-prevoznikom "BS Tours".

Obradovao sam se kada sam dobio priliku da provedem cetiri dana u Rovinju. Poslednji put sam tamo bio ka klinac. Moj boravak je trebao da traje četiri dana (petak-ponedeljak).
Potrazio sam prevoznike i shvatio da samo BS Tours i Lasta voze do Rovinja. Povratna karta je oko 9.000 dinara. Došao sam u agenciju, raspitao se za slobodne termine, jasno i glasno naveo da nameravam da se vratim u ponedeljak uveče i pitao je u koliko sati mogu da sačekam autobus. Rekla je da prevoz kreće svako veče u 20 h iz Rovinja za Beograd.
Kupio sam kartu sutra i ponovo naglasio da želim da krenem u Beograd u ponedeljak uveče. Ona je rekla da ništa ne brinem i da mi karta važi šest meseci. Sledećeg dana sam uzeo i putno osiguranje i tom prilikom treći put naglasio da mi treba za četiri dana. Rekla je da je …

Podešavanje ski vezova i održavanje skija

Marko Špoljarić je podelio sa nama par saveta o podešavanju vezova i skija:
Neophodno je da budete iskreni prema osobi koja vam podešava vezove o svojoj težini i veštini skijanja kako bi se otvorili prilikom bočnog udara i držali kada je to potrebno (profesionalni skijaši imaju vezove koji se otvaraju tek prilikom jakog udarca) Din skala ne odgovara težini ljudi u smislu da cifra 100 ne označava osobu od 100 kg Preporučuje se da vam serviser ski opreme postavi vezove i da ih podesi umesto vas Stoperi koji zaistavljaju skiju kada spadne sa cipele ne smeju da se uklanjaju i vožnja sa takvom opremom je zakonom zabranjena Izuzetno je bitno da se skije redovno održavaju (posle sedam dana, a kada su u pitanju profesionalni skijaši svaki dan). Ukoliko se  ne premazuje donja površina postaje bela, teže ide po snegu i drugačije se ponaša u odnosu na održavanu. Takođe, različita oštećenja (kamenje, otpad na stazi...) mogu izmeniti njen kontakt sa podlo…

Hemijski grejači stopala - planinarska oprema (test)

Više puta sam slušao, ali do skoro nisam imao priliku da probam hemijske grejače vrhova i celog stopala. Odlazak na Kopaonik je bila savršena prilika za test. Uzeo sam nekoliko grejača i spakovao ih u skijaški ranac.

Hemijski grejači za vrhove stopala
Sedeli smo u kafiću pored staze zakopčane jakne, ušuškani u ćebad koja su nam obezbedili i pijuckali kafu. Posle pola sata mirovanja moja draga se uznemirila pošto je počela da oseća hladnoću, a i meni više nije bilo isto kao na početku. Izvadio sam pakovana hemijskih grejača za noge i na licu mesta smo se izuli i stavili ih u vrhove cipela.
Grejače koji su na sebi sa donje strane imali samolepljivi deo koji služi da bi se održali na mestu prilikom pomeranja stopala (veoma slab lepak koji ne ostavlja tragove) postavio sam iznad uloška svojih cipela, a druge koji nisu imali ovakvu podlogu ispod uloška njenih cipela. Pošto reaguju u dodiru sa vazduhom, istog trena smo primetili razliku i nastavili da uživamo.
Grejače nismo skinuli do po…